Fundacja Włodary

tenis junior
Sponsoring

Tenis skupia wokół siebie kibiców, entuzjastów, jak i zaangażowany społecznie i sportowo biznes

Sponsoring = rozwój

Wsparcie instytucji, takich jak nasza, przez podmioty publiczne, a częściej prywatne, to dla nas nas ogromne możliwości. Choć sposób myślenia przedsiębiorców się zmienia, to nadal w wielu kręgach uważa się, że sponsoring konkretnych sportowców lub zespołów to rozdawanie pieniędzy. W czasach poprzedniego ustroju tak właśnie wyglądała rzeczywistość. Jednak obecnie to współpraca, która daje obopólne korzyści dla każdej ze stron.

Korzyści dla sponsorów

Wsparcie obiektów sportowych, samych sportowców i drużyn, daje firmom wiele dobrego. Co konkretnie?

Większa rozpoznawalność marki

Prezentacja nazwy i logo marki na kortach daje możliwość dotarcia do nowych odbiorców. Imprezy odwiedzane są przez różnego rodzaju media, co daje okazję na prezentację firmy i dotarcie do szerszego grona potencjalnych klientów. Dążenie do zwiększenia świadomości marki to nie tylko ekspozycja reklam dookoła kortu. Najczęściej, to zespół działań pozwalających na bezpośrednie dotarcie do kibiców i zaangażowanie ich emocjonalnie.

Kreowanie wizerunku firmy

Wizerunek przedsiębiorstwa to sposób, w jaki społeczeństwo postrzega daną markę. Zbudowanie określonego wizerunku to zawiły i trudny proces. Współpraca z organizacją sportową, klubem lub zawodnikiem to doskonały sposób, aby zintensyfikować działania i nadać im konkretny kierunek. Pozytywne skojarzenia z danym podmiotem lub konkretną osobą, najczęściej „przechodzą” także na markę.

Kto nie chciałby być kojarzony z sukcesami Igi Świątek czy Roberta Lewandowskiego? Sponsoring dodaje firmie wiarygodności i prestiżu. Wsparcie obiektu, który zapisze się na kartach historii lub młodego talentu, może okazać się bardzo intratną inwestycją.

Budowanie relacji z odbiorcami

Badania ARC Rynek i Opinia pokazują, że kibice chętniej kupują produkty firmy sponsorującej ich klub. W 2019 roku 28% badanych zadeklarowało, że chętniej kupują produkty podmiotu wspierającego drużynę i kojarzą jego usługi. Analiza dotyczyła populacji całej Polski.

Firma Repucom (obecnie Nielsen Sports) skupiła się na kibicach. W badaniu „Fan Revolution” wyodrębniła zachowania kibiców różnych dyscyplin. Dzięki temu wiemy, że 49% fanów rugby sięga po produkty oficjalnego partnera aniżeli konkurencji. W tenisie jest to 46% (!!!), a w przypadku kibiców piłki nożnej 45%. Wyniki potwierdzają się na całym świecie. Dla sponsorów to dobra wiadomość i okazja do poszerzenia bazy lojalnych klientów dla swojej marki o kibiców.

Pozyskanie leadów i marketingowych baz danych

Współczesne połączenie świata rzeczywistego i cyfrowego sprawia, że pożądanym „towarem” wśród przedsiębiorców są leady, czyli bazy kontaktów. Ma to szczególne znaczenie w marketingu internetowym, który dociera do wszystkich użytkowników internetu.

Rodzaj i specyfika branży determinują koszt pozyskania pojedynczego leada, który może kosztować nawet kilkadziesiąt złotych. Sponsor otrzymuje dostęp do setek, a nawet tysięcy adresów mailowych kibiców. W sytuacji, gdy chciałby je nabyć na rynku, koszty byłyby co najmniej duże. Oczywiście wszystko zgodnie z zasadami RODO, a więc za zgodą kibiców na udostępnianie danych podmiotom trzecim w celach marketingowych.

Przykładem zorganizowanego działania jest piłkarska Premier League, która stworzyła dla kibiców grę Fantasy Premier League. Wcielasz się w postać managera jednej z drużyn, zbudowanej z zawodników ligi. Każda zarejestrowana osoba wyraża zgodę (lub nie), na przesyłanie informacji marketingowych od sponsorów. Dzięki temu władze rozgrywek zyskały narzędzie do generowania tysięcy potencjalnych klientów.

Wsparcie Fundacji Włodary

Zachęcamy wszystkich , którzy chcą wspomóc rozwój tenisa w Częstochowie do sponsorowania turniejów tenisowych oraz podopiecznych fundacji.

Sami możemy dużo, razem możemy więcej!

 

Pole jest wymagane.
Pole jest wymagane.
Pole jest wymagane. Pamiętaj o poprawnym formacie e-maila.
Pole jest wymagane.
=

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.